Debata nad raportem o stanie Gminy Bardo za rok 2023
Informacja
o prawie zgłoszenia się mieszkańca gminy do udziału w debacie
nad raportem o stanie gminy Bardo za 2023 rok.
Zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ze zmianami) Burmistrz Miasta i Gminy Bardo przedstawia Radzie Miejskiej w Bardzie Raport o stanie Gminy Bardo za rok 2023 w terminie do dnia 31 maja 2024 r. Raport złożony w dniu 31 maja 2024 roku obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza Miasta i Gminy Bardo w 2023 roku.
W debacie nad Raportem o stanie Gminy Bardo za 2023 rok zabierają głos Radni bez ograniczeń czasowych oraz mieszkańcy gminy.
W związku z powyższym mieszkaniec gminy, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób (dotyczy gminy liczącej do 20.000 mieszkańców) do Przewodniczącej Rady Miejskiej w Bardzie.
Zgodnie z zapisem art. 28 aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym „Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Miejskiej zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że Rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.”
Sesja IV/2024, podczas której zostanie przedstawiony raport o stanie Gminy Bardo za 2023 rok odbędzie się 20 czerwca 2024 r., w sali widowiskowej Cetrum Kultury i Biblioteki w Bardzie przy ul. Kolejowe 12, o godz. 12.00.
W związku z powyższym zgłoszenia będą przyjmowane do dnia 19 czerwca 2024 r. (środa), do godziny 15:30 i rejestrowane w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Bardzie, Rynek 2, 57-256 Bardo.
Opublikowany w załączeniu do niniejszej informacji formularz zgłoszenia do debaty, jest również dostępny w biurze Rady - Urzędu Miasta i Gminy w Bardzie (parter).